kolmapäev, 7. oktoober 2015

Beinn Narnain ja Beinn Ime, 03.10.2015

Ma ei jaksa. Ma tahan väsimusest nutta, aga ma ei saa, kuna siis ei saa hingata. 

See oli lõpp, algas kõik küll vara, ent kenasti. Hommikul kell 4 astusime välisuksest välja ning esimene jalutuskäik oli raudteejaama. Pisut enne kella viit olime kohal ning peagi saabus Arrochar & Tarbeti poole teel olev rong. Mina magasin rongisõidu enamjaolt maha. Erinevalt eelmisest nädalast olid mul veekindlad soojad matkapüksid ning spordisärk, et märgi riideid ennetada. Lõpuks oli see ikkagi läbimärg, aga sellest hiljem. 6:33 algas matk.

Jaamast algab matkarada, mis meid hommikuses pimedus Arrochari suunas viis. Pärast mõngingast segadust radadega saime läbi küla õigele nõlvale, kust edasi sai küngaste poole minna. Algul oli autotee, pisut hiljem oli üsna arvestatava suurusega jalgrada, mis viis Ben Arthuri suunas. Oma uhketes plaanides lootsime vallutada 3 Munrot, Ben Arthur ehk The Cobbler nende hulka ei mahtunud. Mõne aja pärast keerasime väiksemale rajale, mis pidi viima Beinn Narnini (926m) juurde. Rada tundus minevat ümber mäe, kuni ühel hetkel viisid jäljed üles. Üles mööda enamjaolt endist oja. Paar korda pidi end kivilt kivile kätega sikutama, ent enamasti sai siiski astuda. Vaated olid hommikupäiksesed. Šotimaa on imeilus!

Pärast arvestatavat ronimist oli juba unistus, et küll see tipp ka varsti tuleb, ent tühjagi. Tasasema osa järel tuli taas järsem osa ning selle taga oli jälle uus tipp ootamas. Beinn Narnini otsa ronides oli tunne, et ta kiusu pärast lihtsalt liigutab tipu aina kõrgemale ja kaugemale. Kuid ükskord tuli ka see tipp, käes võis olla keskpäev. Üsna suur ala, paar kivikuhilat ning üks tuulevari, meie istusime ühe kivi varju ning sõime hommikust, st mina sõin kaks müslibatooni. Mäest alla oli palju lihtsam saada, kuigi lõpus pidi kivilt kivile hüppama, maapinnaga paralleelselt seekord. 

Beinn Narninilt laskumine lõppes siis, kui Beinn Ime(1011m) tõus algas. Ei midagi keerulist, lihtsalt üles ja üles ja ikka veel üles. Rahulikumal tõusul ei teki suurt saavutamise tunnet, kuid puhkepausidega jõudsime me üles. Beinn Ime oli väga selgelt defineeritud tipuga ning seal oli võimalik veel pisut süüa: kaks müslibatooni ning banaan. Tippudes einestamise ilmselge miinus on tuul, külmus ning vahelduv pilve sees olemine. Beinn Imelt laskusime Ben Vane'i suunas, kuigi mina olin juba veendunud, et kolmas tõus ei ole mulle jõukohane. Võib-olla füüsiliselt veel, ent ma olin vaimselt nii väsinud sellest, et ma olin tundide kaupa lugenud üks-kaks-kolm-neli-viis-üks-... samme, et edasi minna. See on väsitav taktika. 

Beinn Ime laskumine oli järsk, lahtiste kividega ning aeglane, et orgu me jõudsime. Me lootsime seal kohata rada, ent rada me ei kohanud. Vonklev jõeke läks läbi oru ning selle kallastel ning soises orus tegime me endale teed ning vahel oli näha, et kunagi on keegi siin veel kõndinud. Laskumistel läksime jõest eemale, sest kosed ei olnud meie laskumisradade eelisnimekirjas. Ma arvan, et me läksime oma otsustatud rada mööda vähemalt tunnikese kui mitte kaks. Suund oli õige ning ühel hetkel oli ees näha laia teed. Ainus mure oli selles, et teele ei viinud ühtegi nähtavat rada, mis oleks end katsetama kutsunud. Kusagilt ronisime me igatahes alla. Jalad olid pikast laskumisest valusad, õhtu oli käes ning ainult raudteejaama oligi veel vaja minna. Ainult raudteejaama.

Ainult raudteejaam oli enam kui 8 km eemal. Pärast pikka päeva ei ole see just number, mis naeratuse näole tooks. Muid variante ei olnud, nii et jalgade protestist hoolimata hakkasid aegajalt kella ja asukohta kontrollides uued kilomeetrid tulema. Peagi olime taas matkarajal, mida mööda olime natuke ka hommikul liikunud, aga ikka veel väga kaugel oma sihtpunktist. Me kohtasime hirve ning mõni aeg hiljem jahimeest, kes hirvi küttis. Madalal oli tee puude varjus ning hämarus hakkas pimeduseks muutuma. Ikka veel 3 km minna. 

Rongiühendus Arrochari ja Glasgow vahel on üsna hea, ent rongid käivad umbkaudu kahe tunni tagant. Pärast pikka matka ei oleks just meeldiv jääda täpselt ühest maha. GPS prognoosis, et me võiks jõuda 15 min enne kella kaheksat, aga temal ei olnud väsinud villis jalgu. Reaalsus oli selline, et viimased kilomeetrid olid tõeline kiirkõnni piin ning loomulikult järsult üles ja järsult alla. Enamasti üles, sest matkarajad ei hooli faktist, et mäest laskudes soovid sa minna ainult alla. Viimased poolteist kilomeetrit olid päeva pikimad kilomeetrid. 

Raudteejaama jõudes oli metsa all juba täiesti pime, rongini oli alla 15 minuti. Me jõudsime, aga lõpp oli liig mis liig. Edaspidi vallutan mina mägesid ühe kaupa. Rongis ei olnud mul mingit plaani magada, ent väsimus minu arvamust ei küsinud. Metroo aitas küll kodule lähemale, ent tavaline pooletunnine teekond tundus (ja ilmselt oligi) palju pikem. Koju jõudsime pärast kümmet ning pesemine ja magamine olid ainsad jõukohased tegevused.


Kommentaare ei ole: