laupäev, 2. märts 2013

Poola panus koduigatsuse vähendamisesse

Eelmisel laupäeval sattusin plaanitult Edinburghi, veetsin väga toredalt aega ning käisin isegi Eesti 95. sünnipäeva peol. Harjumatu, kui sünnipäeva ööl tähistada ja torti süüa, aga sugugi mitte oma sünnipäeva puhul. Sünnipäev läks ka toredasti, täitsa mitu kinki (Kalevi kommid on paremad kui Cadbury omad) ning mitu Skype'i videokõnet.
Samas tuli sünnipäevaga natuke koduigatsust jälle peale. Selle vastu on vahel raske midagi teha, aga kohupiimaküpsised aitasid natuke. Peol soovitatud poola kohupiim on täitsa sarnane Eestis olevale teralisele kohupiimale, mis mulle eraldi ei meeldi, ent küpsetistes on see ideaalne. Seda soovitas eestlane, kes kasutab seda, et ise sõira teha. Kui väga koduigatsus tuleb, siis tuleb see ka ära proovida, viineripirukad pole aastaid nii head olnud kui siis, kui neid kusagil mujal ei leidu. Kuna mulle kingiti väga armas märkmik retseptidele, siis ma olen juba terve hunniku kirja pannud, nende põhjal jääb peaaegu mulje, et söömine on suvine tegevus, sest siis on kõiksugu marju-vilju.
Koolis on ees viimased 3 nädalat õppetööd, siis tuleb üsna pikk eksamiteks õppimise aeg ning siis juba eksamid. Varsti saab ka eksamiplaani kätte, täna olevat keemias "vihjatud" (ei, ma ei lasknud tundi üle, see oli vabatahtlik kordamistund eelmises töös nõrga hinde saanutele või neile, kes soovisid eelmise töö teemat üle vaadata), et keemia eksam on eksamiperioodi esimesel päeval. Kuni see on päeva ainuke eksam, pole hullu.
Ilm on väga huvitav teema, räägitagu mida tahes. Täna oli nii soe ja päikseline, et kilejopiga oli päikese käes liiga palav ja päikseprillid tulid kasuks. Kui ma püüan kellelegi rääkida, kui võrratu ilm Glasgows on, raputatakse vaid mõistmatult pead. Ilus kevadilm on liiga külm. Minu meelest on ülisoe, sest ma muidu eeldaks vähemalt kümmet miinuskraadi sellisel ajal. Mitte ilma, millega enda vastu sooja kivi toetada ning nina päikse poole keerata. Aga täpselt nii saab teha. Võib-olla läheb siis kunagi ilm halvaks. Võib-olla siin tõesti suvel sajab pidevalt ja on sama temperatuur, ent hetkel on nii aprilli tunne, et ohtlik hakkab.
Mina olen suveks valmistunud ka, kaks uut kleiti ootavad võimalusi. Ma lihtsalt ei suutnud neile ei öelda. Üks oli täpselt minu oma, väljaarvatud veider tüll. Õnneks on olemas käärid, mis selle jubeduse eemaldasid. Loodetavasti on millalgi ka ilma neid kanda. Päris suve.
Eelmise nädala neljapäeval käisime ka kontserdil Stravinski "Tulilindu" kuulamas. See oli kategoorias "Naked Classics" ehk esimene osa on tutvustus, käikude näitamine, selgitamine ja lõikude mängimine, mis on väga huvitav, sest enamasti ei ole võimalik kõike nii tähelepanelikult jälgida. Pärast vaheaega mängitakse lugu algusest lõpuni ette. Ilmselt lähme mõnele sama sarja kontserdile veel.

Laul, mis ei kummita, vaid paneb vähemalt kaasa ümisema. Ma olen väga tänulik, et mulle see saadeti. Aitäh!


Kommentaare ei ole: