neljapäev, 31. jaanuar 2013

Riktiga kanelbullarna

Esmaspäevane füüsikapraks oli väga... omapärane ja üsna kohutav. Me veetsime "lõbusad" 3 tundi sagedusi otsides, häirivaid sagedusi kuulates, Tambovi konstandi abil saime tulemused, aga ilmselt hinne võrratu ei tule.
Keemiapraks see-eest oli kogu raha väärt. Pürotehnika ehk paar toredat kiiret ja säravat reaktsiooni. Pärast pidi küll natuke hindamist ootama, aga kui praksi saime kolmekesi teha tavalise paaristöö asemel, siis juttu saime viiekesi ajada. Enamasti sellist aega ei jää.
Tõsised kurvad uudised ei ole minu rida, kui ma nendega toime pean tulema, siis algul ei tule, mingi aja pärast leian tegevuse, kuhu ma tundideks saan jääda. Tänane põgenemistegevus oli kaneelisaiade tegemine. Mul pole kunagi nii pehmed saiad välja tulnud! Võib-olla see selgitab, miks rootslased kaneelisaiu jumaldavad. Ma võtsin rootsikeelse retsepti, mida natuke kohendasin. Seda retsepti ma ära unustada ei taha. (Ettevaatust, kes ei soovi kokandusblogi lugeda, näeme hiljem!)

Kaneelisaiakesed (48tk)
Tainas:
 21g kuivpärmi (3x7g pakid)
5dl käesooja piima
1,5dl suhkrut
15dl nisujahu
125g toasooja võid
natuke soola
Täidis:
2-3dl suhkrut
palju kaneeli
100g võid sulatatult
Pintseldamiseks:
1 muna

Valmistamine:
Lahustada pärm piimas suhkru ja soolaga, segada ühtlaseks ning lisada jahu, lõpus on lihtsam hoopis sõtkuda. Kõige viimasena segada sisse pehme või. (u 20 sekundit mikrolaineahju, rohkemaga sulab ära!) Lasta vähemalt 30min kerkida (u kahekordseks).
Panna ahi sooja 220 kraadi juurde (retsept soovitab 250).
Jagada tainas kaheks. Rullida üks osa õhukeseks ristkülikuks, katta sulavõiga, peale puistata kaneelisuhkru segu. Keerata toruks, lahtine serv üle pigistada. Lõigata 1-2cm paksused viilud, asetada küpsetuspaberiga kaetud ahjupannile. Võimalusel lasta veel kuni pool tundi kerkida. Enne küpsetamist pintseldada lahtiklopitud munaga. Teise poolega tainast teha samamoodi.
Saiad küpsevad ahju keskel 8-12 minutit.

Kommentaare ei ole: