esmaspäev, 8. oktoober 2012

Nädal 3 ehk Miks sellised ülesanded!?

Kool on raskemaks ja väsitavamaks muutunud. Esmaspäeval oli esimene päris täispikk koolipäev. Täispikk tähendas siis lisaks 3 loengutunnile ka 3 tundi praktikumi. Ja reaalselt 3 tundi praktikumi. Füüsikapraktikum arvutitega, kahe nädala töö eest saame 35 punkti, aastaga on võimalik praktikumis saada kokku 350 punkti. Tööks oli siis Wordi ja Exceli kasutamine, erinevate funktsioonide, graafikute ja jooniste tegemine. Wordis joonistamine on katastroofiline. Ligilähedane sellele vähemalt. Mult käis minu labori juhendaja küsimas, et kas ma olen perfektsionist, et ma veedan selle joonise kallal nii kaua aega, siis ma arvasin, et natuke, aga see ei ole ju veel päris. Ei olnudki, aga 3h olid väga väsitavad.
Teisipäeval oli lisaks tundidele keemiapraks. Esimesel korral oli 3lk arvutusi vaja teha. Ioonvõrrandid, mis ei ole väga kohutavad, aga meetod oli hoopis teistsugune, kui mina harjunud olin. Ma tegin püüdlikult juhiste järgi ning pärast teist läks asi juba lihtsamaks ja arusaadavamaks, kuni tuli aluseline keskkond. Ma suutsin ennast segadusse ajada ning ei saanud aru, et selles pole midagi halba, kui lahusesse jäävad OH- ioonid. Kõigest kaks inimest pidi mulle kinnitama, et nii peabki olema. Üks nädal veel arvutusi, mis tunduvad toredamad, sest lõpu poole lubatakse omal moel arvutada, mitte ei pea kasutama skeemi, mida soovitatakse. Skeemil poleks häda midagi, kui see ei nõuaks ühe tehtega tehtava asja asemel viit.
Neljapäeval oli mu esimene hindeline töö, see annab 5% matemaatika hindest ning ma loodan parimat.
Teisipäeva õhtul oli loeng Dr Who füüsikast. Ma ei ole kunagi sarja vaadanud, ent huvitav ja tore oli ikkagi, sest seda andis minu lektor, kellel on huumorimeel väga õigel kohal. Võib-olla ma kunagi jõuan isegi sinnani, et vaatan. Seniks on minu "haridustee" täienenud viie Star Warsi filmiga, kolmas osa ootab alles oma järge.
Siinsed arstid igatahes ei streigi ning nüüd on mul siin olemas perearst, kuhu ma saan murede korral pöörduda.
Ma väga armastan, kui mulle ette loetakse, kuid viimasel ajal olen ma õhtuti nii väsinud, et ma jään "unejutu" peale magama, kõrgem tase on see, kui küsimusele, kas ma magan, suudan ma anda adekvaatse jaatava vastuse, millest ma ise teadlik ei ole.
Harimine toimub ka kooliväliselt, näiteks köögis. Ma õppisin jahukastet tegema. Esimesel korral tuli väga paks, ent järgmistel kordadel on vägagi kaste välja tulnud. Nii võin minagi riisi süüa. Ahjukartulitele vahelduseks tegime ka kartuliputru, kui kartuleid ei peaks koorima, siis võiks seda palju rohkem teha, ent mõnus on igatahes. Kaerahelbepätsikesed tulevad täisterahelvesteta küpsisemad.
Royal Mailiga mina hästi läbi ei saa. Ma tellisin Amazonist endale rattakiivri ning -luku. Neljapäeval sain teate, et kiiver on liiga suur, et seda koju tuua, palun tulge postkontorisse järgi. Postkontor asub umbes 1,5 miili kaugusel. Lugesin korralikult infolehe läbi ning leidsin, et kuna mul on ratas, käin kohe ära. See ei osutunud üldse nii lihtsaks ja meeldivaks.
1) Väljas oli vihmane ja tuuline, aga ma ei võtnud joppi, sest minut varem oli ilm olnud soe ja päikseline.
2) Sadul oli väga madal.
3) Üks piduritest tegi koledat häält.
4) Käigud ei vahetunud korralikult ehk kett tuli maha.
5) Pakk ei olnud veel postkontoris, sest postiljon, kes teatise tõi, unustas märkida, et 24h pärast saab alles selle kätte.
Igatahes kuidagi sain ma käidud ning tühjade kätega ka tagasi tuldud. Käigud tehti mu rattal korda, pidurid saavad ilmselt ka peagi paremaks, ent sadulaga tekkisid uued probleemid laupäeval. Laupäev tundus mõistlik päev uuesti minna kiivrit küsima ning ma lugesin, et kella kaheni saan ma seda ka teha. Kahjuks oli uksel silt, mis ütles, et erandkorras avatud ainult kuni 12.30. Kellaaeg oli tund aega hilisem. Kiivrit siis kätte ei saanud, ent sadula otsustasin kõrgemale saada. Rattapoes käisin siis mutrivõtit küsimas ning see mulle ka leiti. Proovisime siis õues sadulat kõrgemaks saada, algus tundus paljulubav, ent ma tahtsin teist korda veel kohendada, sest liiga kõrge oli, kuid siis otsustas polt oma elu lõpetada. Lõpetada moel, et mutter ja polt käivad keerates koos ringi. Mutrivõtmest abi ei olnud. Rattapoe abivalmis noormees otsis mingid suured tangid, et polti kinni hoida, ent isegi siis ei olnud võimalik seda kinni saada. Polt oli valet pidi pandud ning ainsaks variandiks on see läbi lõigata ja uus kinnitus leida. Igatahes sõita hetkel rattaga ei saa, aga varsti on lootust, et asi paraneb. Küllap siis selgub midagi muud huvitavat.
Põhiliseks vabaajategevuseks ma olen hankinud endale ... kodutööd. Kahjuks või õnneks, aga füüsikas ma olen viimase paari päevaga teinud ära esimese kohustusliku tutoriali küsimused, esimese workshopi küsimused, esimese drop-in tutoriali küsimused, esimese MasteringPhysics harjutuse ning esimese praksi tööd Wordis ja Excelis, tegemata on veel küsimustik ning workshopi näidis, matemaatika iganädalane kodutöö on ka tehtud. Keemias hetkel ei ole kodutööd, ent kuna seal tuleb vähem kui kahe nädala pärast hindeline töö, mis annab paar protsenti lõpuhindest, siis peab seda ka vaatama. Mõni osa on väga lihtne, et Born-Haberi tsükkel tuleb mul ära õppida, sest selliste asjadeni mina ei ole varem jõudnud.
Kirjutamist on palju, homme lähen ostan endale suurema kausta.
Kolm nädalat õppetööd möödas ning asi on veel kontrolli all.

Kommentaare ei ole: