laupäev, 29. september 2012

Nädal 2 ehk Pädevusetuste näitamine

Füüsikud ei tahtnud ka esmaspäeval loengut teha ning teisipäeval tutvustati õpikuga kaasaskäivat netikursust, mida me peame täitma hakkama. Ma ei suuda aru saada veel, kuidas täpselt, aga õnneks on üle nädala veel esimese tähtajani. Muidu füüsikas lõpetasime sirgjoonelise liikumise ning nüüd liigume siis ringi. Mitte sõnade otseses tähenduses küll, sest istekohad on kõigile. Termodünaamika jätkub ka, iga lektor annab erinevat teemat. Järgmisel nädalal tuleb optika, lainete ning laserite teema ka juurde. Füüsikas ei ole raske mõista, mis toimub.
Keemias vahel on. Seal olen ma kohanud paari uut sõna, mis kirjeldavad erinevaid keemilisi termineid, millega mul pole varem olnud vaja kokku puutuda ning millest ma kohe aru ei saanud. Õnneks neid on tõesti ainult üksikuid. Kui teemade kirjeldust lugedes ma arvasin, et see on üsna igav ning väga selge teema, siis nüüd tuleb välja, et ega ikka ei ole küll ning õppida on seal palju. Õnneks on asjad loogilised ning mitte eriti keerulised ning lektor seletab ka väga mõistlikult. Keemias kasutatakse slaide, füüsikas kirjutab dünaamika lektor kõik asjad tahvlile. (Matemaatikas kirjutatakse ka peaaegu kõik sõnad tahvlile.)
Esmaspäeval on mul esimene füüsikapraks, mis toimub arvutiga ehk katseid me ise veel ei tee. Keemias on teisipäeval ning seal on plaanis ülesannete lahendamine. Keemias algavad "päris" laboripraksid pihta alles 5. nädalal. Valged kitlid peavad seni ootama.
Matemaatikas ei ole asjad rasked, aga tempo on hakanud natuke kiiremaks minema, seega igavlema ei pea. Järgmine kodutöö on ka valmis, eelmine oli puhtalt tehtud. Esimene tutorial oli ka ära. See oli igav ja mõttetu koht. Lahendati tahvlile kodutöö ülesanded ning veel 2 ülesannet, mis olid ette teada, ning mina korraliku inimesena olin need ka ära lahendanud juba ja kuna need olid sama teema tüüpülesanded, siis ma lihtsalt tegin järgmise kodutöö asju seal, sest aeg ei ole ju raiskamiseks.
Matemaatikas oli reedel võimalus siis testi proovida ning oli palju inimesi, kes aitasid, kui muresid tekkis. 13/15 ja 14/15 annavad lootust, et kui korralikult ülesanded läbi lahendada, siis peaks kahe nädala pärast saama selle tehtud ning rohkem ei peaks reede pärastlõunaid veetma valikvastustega matemaatikatesti lahendades.
Teisipäeval käisin ma siis õlle ja sõõrikutega üritusel. Paari inimesega ajasin natuke juttu, sõõrikuid sõin natuke (või natuke liiga palju, sai, kus keskel oli palju šokolaadi oli sõõrikutest palju parem), mälumängul teadsin ka mõnda vastust, enamasti vaatasin küsimust ja ei teadnud, mitmel korral ei olnud isegi kuulnud asjast, mille kohta küsimus esitati. Väga rahvarohke üritus oli, aga tundus, et kõigil juba oli, kellega juttu ajada.
Positiivse poole pealt peab ütlema, et enne füüsikat ma olen hakanud inimestega rääkima ka. Kahel korral sama Küproselt pärit tüdrukuga, tema ja ühe geneetikat õppiva kreeka tüdrukuga käisin ma reedel koos ka anatoomiamuuseumis.
Jalgrattaid olen ka vaadanud, kuulutustele vastanud nii kirja kui sõnumiga. Ratast mul siiani ei ole, aga nüüd ma olen geograafias natuke targem jälle.
Geograafiapädevusetus võib osutuda väga ebameeldivaks, kui unustada ära, et Glasgow City ja Glasgow ei ole samad asjad. Kui keegi ütleb, et ta asub Glasgows, siis ei tohi eeldada, et järgnev asi on linnaosa. Ja kui ei täpsusta, kas linn või eeslinn, siis saab ekselda tund ja veerand kusagil linnajaos, kus keegi ei tea, kus tänavad on, ja peaaegu keegi ei räägi inglise keelt. Parim variant oli vist ikkagi see, kui ma küsisin tänava kohta kahelt noorelt inimeselt, nad jäid sügavalt mõttesse ning ütlesid, et nemad ei tea. Hiljem läksin ühte pisikesse poodi, mille tagaruumist otsiti välja mees, kes teadis, kus asjad asuvad. Need noored ja mina olime samal tänaval, mille kohta ma uurisin. Igatahes ma jõudsin pärast otsinguid õige tänavanime sildini.
Ja siis ma sain teada, et see ei asu Glasgows, asub hoopis 15 miili eemal, aga selle ma sain hiljem teada. Nii ma olin mingi surnuaia ja maantee vahelisel alal. Pikk jalutuskäik tagasi ning meeleolu ei olnud just eriti ülev.
Edasipidi olen igatahes kõigega väga ettevaatlik ning ei usu kohe Google'i kaarti ning oma aadressisisestusoskust.
Oma ülimas andetuses suutsin ma natuke meie korteri elektrisüsteemist teada saada, kahjuks oli mul selleks vaja röster läbi lasta. Teadmistel on kõrged ohvrid.
Laiskus on ohtlik: 8 (2,272liitrist) piimakanistrit ootavad ikka köögis oma järgmist elu plastikonteineris.
Täna ma ei suutnud ahvatlustele vastu panna ning nüüd on mul 100 grammi musta lõnga, sest mul ei ole mütsi, ning keeksivorm.
Eelmise nädala päikseprillileti asemel oli nüüd kindalett, jõulukaarte ja -kalendreid saab vist juba kõikjalt osta, kõrvuti kõrvitsate ja nõiakostüümidega. Kusagil usutakse, et tulekul on talv, tegelikult jõuab siia sügis. Roosid lõpetavad õitsemist, ilmad on jahedad ja hooti vihmased, aga päike tuleb ka välja ja teeb pai.
Lisatud 30.09: Ja muidugi ei tohi unustada, et kokku oleme näinud kolme rebast ja kahte oravat.

Kommentaare ei ole: