pühapäev, 7. veebruar 2010

Tomorrow can wait for some other day to be

Meil on olevik, minevik, tulevik. Need on muudetavad ainult ühes hetkes - olevikus. See hetk tuleb, on, läheb. Elu läheb edasi, kestab, lõppeb. Ei mingit ringi, aga on kaar. See ei saa olla ühtlane kaar, sest kõik muutub, pöördub, jääb. Kui maailma saaks panna mingis hetkes seisma ja vaadelda seda hetke kauem, siis see kaotaks mitmed oma võludest. Hetke võlu ongi selle õrnus, kaduvus, purustatavus. See kaob kui piisk kuumal liival - ta on kusagil olemas, aga me ei näe seda enam. Tahtes selliseid hetki hoida, korjame me liiva kokku, püüame hoida kinni kõigest, mis on, kuigi sisimas teades, et vesi voolab ning muutub alati edasi. See sama tilk ei tule sinna liivale enam, kuid ta tuleb kunagi kuhugi - hetked ei kao igavesti, nad tulevad mälestuste, muudetud kordustena tagasi. Perfektset koopiat ei saa teha, kuid kaugelt vaadates on veetilgad väga sarnased. Me teeme vahet neil millegi muu kui välimuse järgi - tunde järgi, mis nad jätavad meie kätele, maitse järgi, temperatuuri. Inimesed on kui veetilgad. Nad on erinevad, sarnased, eluks olulised, tagasi tulevad, liikuvad, muutuvad. Nad on sinu elus ning sa ei muuda veetilka muuga kui kõvema pinnaga lõhkudes. Muutes veetilka me jätame alles osa temast, kuid võime võtta ära midagi olulist, midagi, mis ei paista välja. Vesi on meie ümber, see voolab, liigub, mõjutab, hävitab, hoiab. See on liiga oluline, et sellest ilma jääda. Samas kui mõni tilk hakkab auruma tekib nõutus. Ma tahaks hoida kinni, aga ma ei oska. Ma võtaks lihtsalt käega, aga ma peaks võtma millegi enamaga. Hoides veel auru, peab lootma, et see ei kao. Vesi on oluline nii jää, auru kui veena. Ma ei lase lahti. Veel ei ole õige aeg proovida, kas aur hõljuks ise minu ümber. Aur on liigutatav ning hajutatav. Vesi on hea ja jää on kindel. Jääga tuleb olla ettevaatlik vaid servade hõõrumisel. Soovides teha ideaalset kristalli, võib kõik puruneda.
See hetk, see tunne, see maailm. Rohkem meil ei ole ja vähemaga ma ei lepi.
What about now?
What about today?
What if you’re making me all that I was meant to be?

Kommentaare ei ole: